איך לכתוב פוסט שיגרום לאנשים
לקנות את המוצר שלכם

יש לכם מוצר חדש ואתם לא יודעים מה לכתוב עליו?
מבלים שעות על פוסט של 5 שורות?
אל תדאגו! מודל שיווקי מהמאה ה-19 הולך לעזור לכם להפוך על פוסט
לצינור לידים לעסק! 

כתיבה שיווקית ויצירת תוכן המובילים להנעה הם לא דבר פשוט ולרוב אנשים נרתעים מלכתוב אותם בעצמם, אבל אנחנו הולכים לעזור לכם לפצח את השיטה עם מודל שיווקי פשוט שפועל כבר יותר מ-100 שנה. מוכנים?

מה שקורה היום ברשתות החברתיות במאבק אחר תשומת הלב של הגולש, יכול להיחשב כשדה קרב. זה מתחיל מפוסטים של חברים ועד למודעות ממומנות (או מודעות תוכן של דפים עסקיים) וכמות הפרסומים רק עולה מיום ליום.

על מנת להניע אנשים להירשם לרשימת דיוור, לרכוש מוצר באתר או ליצור אינטראציה מול גולשים אחרים כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתחיל לעבוד עם הנוסחה המנצחת שלAIDA.

אלה ארבעת האותיות שאתם צריכים לזכור על מנת להפוך את הפוסט שלכם למנצח בזירה:

A

I

D

A

תשומת לב(Attention)

עניין(Interest)

תשוקה(Desire)

פעולה(Action)

על פי המודל יש שלבים קבועים אותם עובר הגולש מהרגע בו הוא נחשף למוצר שלנו ועד שהוא מבצע רכישה. שלבים המערבים תהליכים חשיבתיים ורגשיים שיגיעו לשיאם ברכישה.

תשומת לב

הצרכן נעשה מודע למוצר או למותג שלנו (כיום, בדרך כלל, באמצעות פרסום או פעולה שיווקית אחרת)

עניין

הצרכן הופך להיות למתעניין במוצר. הוא לומד על המוצר שלנו, על יתרונות המותג ועל איך המותג הזה מתכתב עם אורח החיים האישי שלו,

תשוקה

הצרכן מפתחת נטייה חיובית כלפי המותג ו/או המוצר

פעולה

הצרכן מפתח כוונה לרכישה, בודק חנויות מסביב, בודק את המוצר או מבצע רכישה

אז איך המודל הזה עוזר לנו לכתוב פוסט מעולה?

#1 

 תשומת לב

במשפט הראשון אנו חייבים לתפוס את הקורא, כל משפט שיגרום לו לעצור את היום ולהמשיך לקרוא יהיה טוב, לדוגמה: ״קנית את הלייקים לעמוד הפייסבוק?״ ״אין סיכוי שאלה כמות העוקבים שלך באינסגרם״ וכדומה. בעצם על ידי הפעלת החשיבה שלו הצלחנו לעצור אותו מלהמשיך לפוסט הבא

#2 

עניין

במשפט הבא נשתמש בשאלה פתוחה כמו ״האם העוקבים שלכם באמת עוקבים אחריכם?״ או ״למה אין לכם תגובות לפוסט?״
הגולש באופן אוטומטי יתחיל להרהר איך השאלות האלה רלוונטיות לדף / לעמוד שלו.

#3 

תשוקה

כבני אדם אנחנו מעוניינים לפתור כל בעיה שנתקלנו בה. לכן, אחרי שגילינו שיש לנו בעיה, כמו שאין לנו תגובות לפוסט או שאנשים שעוקבים אחרינו אולי הם לא האנשים שיקנו מאתנו את המוצרים שלנו, אנחנו רוצים לדעת איך לשנות את המצב, ועכשיו!

#4 

פעולה

אחרי שעניינו את הגולש, הצגנו לו את הבעיה ואמרנו לו שיש לנו את הפתרון הגיע הרגע הגדול בו הוא הופך ללקוח שלנו על ידי רכישה של מוצר / הרשמה לרשימת דיוור / מעבר לאתר וכו'.

מודל זה מספק לנו הבנה מפורטת על האופן שבו קהלי היעד שלנו משתנים עם הזמן, והוא מספק תובנות לגבי סוגי ההודעות השונות שתהיינה יעילות יותר ללקוחות ולמקומות הפרסום השונים.

במעבר משלב לשלב, המספר הכולל של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו פוחת. יש לנו מספר גדול יחסית של רוכשים פוטנציאליים שיהפכו מודעים למוצר או למותג שלנו, אך רק לחלקם הוא יפתור בעיה, ורק חלק מהם ירצה לפתור את הבעיה עם המוצר שלנו וירכוש אותו.