3 שאלות שיעזרו לכם להגיע ללוגו שאתם רוצים

רוצים להגיע ללוגו המדוייק בשבילכם?

רוצים לחסוך זמן וסקיצות מיותרות?

אלה שלושת השאלות שעליכם לענות לפני שאתם מתחילים בעיצוב הלוגו

פתחתם עסק, אתם יודעים מה הערך שאתם מספקים לאנשים ויש לכם קהל יעד ברור, עכשיו הגיע הזמן ליצירת הלוגו לעסק שלכם. לפני שאתם מגיעים לפגישה הראשונה או לשיחה הראשונה עם המעצב / המעצבת הגרפית שבחרתם, כדאי שתשאלו את עצמכם את שלושת השאלות הבאות, כדי לדייק איזה לוגו אתם רוצים וכך לחסוך לכם ולמעצב/מעצבת הרבה זמן וסקיצות מיותרות.

1. מה אתם רוצים שהלוגו ישדר?

השאלה הזו קשורה למותג שלכם ולאופי שלו.

האם אתם רוצים שהעסק/מותג שלכם ישדר שמחה וכיף? האם אתם רוצים שכולם ידעו שהוא רציני ואלגנטי? אולי בכלל הוא רגוע וטבעי?

הלוגו של המותג לא יכול לבוא בניגוד לאופיו. הצבעים, הגופנים והאייקון שתבחרו חייבים להתאים לרוח העסק שלכם- אם המותג שלכם כולו כיף הנאה ושמחה הפונטים יהיו קלילים, הצבעים בהירים או צבעוניים והאייקון קליל ושמח.

2. אילו לוגואים אתם אוהבים ואילו לא?

אחרי שהחלטנו על אופי המותג, אנחנו הולכים להתמקד אף יותר, ובאמצעות מחקר קטן לגלות אילו לוגואים אנחנו אוהבים ואילו פשוט לא.

חפשו לוגואים בתמונות של Google או ב- Pinterest, גם בעברית וגם באנגלית, גם בתחום שלכם וגם בתחומים אחרים. אתם תגלו מאות לוגואים, מסוגים ועיצובים שונים, ועכשיו אתם הולכים לגלות איך אתם מגיבים אליהם:

◼ מה מושך את העין שלכם?

◼ מה מציק לכם?

◼ מה מעצבן אתכם?

◼ על איזה לוגו אתם מרפרפים מבלי לתת לו מבט שני?

◼ איזה לוגו גורם לכם לעצור, ולרצות לדעת עוד על העסק?

◼ ועל איזה לוגו אתם אומרים "אני בחיים לא אלך לשם/ אקנה שם…"

שמרו את התמונה של הלוגו וכתבו לידו בקצרה מה אהבתם או לא אהבתם. היו הכי פשוטים ואותנטיים, וכתבו מה שעולה לכם בראש.

3. צבעים- מה כן, ומה בחיים לא?

לצבעים יש השפעה פסיכולוגית עמוקה, שפועלת עלינו במודע ולא במודע. לצבעים גם יש משמעות תרבותית ורגשית שמשתנה מאדם לאדם ומתרבות לתרבות.

בחירה של צבעים ללוגו יכולה להפיל אותו או להרים אותו למעלה.  המעצב / מעצבת גרפית כבר ידעו כיצד לשלב את הצבעים בצורה הנכונה, אך חשוב שהם ידעו אילו צבעים אתם אוהבים ואילו גורמים לכם לעקם פרצוף ולהתרחק תוך כדי מלמולים עצבניים.

אולי המותג שלכם כולו כיף ושמחה אבל בשום פנים ואופן אסור שיהיה בו ורוד. אולי אתם רוצים לוגו שישדר רוגע וטבע אך בלי הירוק שכולם משתמשים בו. אולי צבע המזל שלכם הוא כתום, ואולי אדום הוא הצבע של קבוצת הכדורגל היריבה וגם אם ישלמו לכם, אדום לא יהיה בלוגו שלכם!

אם תענו על השאלות האלה, יהיה לכם קל יותר להבהיר למעצב / מעצבת איזה לוגו אתם רוצים, יהיה ביניכם תיאום ציפיות טוב יותר, ואתם תקבלו מה שאתם רוצים מהר יותר ובקלות רבה יותר.