7 סיבות טובות ליצור מיתוג לעסק שלכם

תוהים בשביל מה אתם צרכים מיתוג?
חושבים שזה ביזבוז של זמן וכסף?
הנה 7 סיבות טובות למה מיתוג טוב לעסק שלכם

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של עסק מצליח. זהו הרושם הראשון שאתם נותנים לקהל שלכם וזה מה שגורם לכם להתבלט בין המתחרים שלכם. המותג שלכם הוא השתקפות ישירה של מה הלקוחות שלכם צריכים לצפות ממכם. זה הקול שלכם, הערכים שלכם, המשימה שלכם, חומרי השיווק שלכם, האריזה שלכם, האתר שלכם.

זו הסיבה שאנשים יבחרו בכם על פני אחרים. מיתוג הוא לא רק לוגו, ועבור עסקים קטנים הוא חשוב במיוחד כי הוא ימשוך אליכם לקוחות וישמור על נאמנותם.

הנה 7 סיבות טוב למה כדאי לכם ליצור מיתוג לעסק שלכם:

1. מיתוג עוזר לכם להתבלט

מותג טוב יעזור לכם להתבלט בין אנשים אחרים ובין עסקים אחרים בתחום שלכם. ברוב התחומים כבר קיימים עסקים עם מוצרים או סגנון דומה לשלכם, אבל לקוחות יבחרו בכם בגלל המותג שלכם (האתר המהיר והפשוט להבנה שלכם, המהירות והיעילות שבה אתם עונים ללקוחות, המקצועיות שלכם, האריזות היפייפות שלכם…). הרושם הראשון הוא הכל.

2. מיתוג נותן לכם אמינות

מותג ברור יגרום לכם להיראות כמו מומחים. אם נראה שאתם יודעים על מה אתם מדברים ואתם נראים מקצוענים, אז יותר סביר שאנשים יפנו אליכם ויקנו ממכם.

3. מיתוג עוזר לכם לדרוש את מה שאתם שווים

לפעמים קשה להגיע אל לקוחות חדשים, במיוחד כשאתם עסק חדש. לפעמים רק כדי להרוויח כסף אתם לוקחים כל עבודה ואפילו מתמחרים את עצמכם נמוך ממה שמגיע אליכם, רק כדי להניע את העסק. אבל עם מותג ברור ומוצק אתם נראים מקצוענים ולכן גם יכולים לדרוש כמוהם.

4. מיתוג מוביל לנאמנות של לקוחות ולחזרתם

מיתוג טוב מרים את העסק ובונה הכרה ונאמנות. לקוחות נמשכים למותגים בעלי ערכים דומים לערכים שלהם. כאשר אתם מציגים את מה שאתם מאמינים בו באמצעות המיתוג, לקוחות יפתחו חיבור רגשי אליכם. חישבו על עצמכם האם יש לכם מותג שרק בו אתם רוכשים את התיקים שלכם? מסעדה שאתם חוזרים אליה שוב ושוב? חנות שרק בה אתם קונים אוכל לחיות? זה לא רק המחיר של המוצר, אלא גם העיצוב, האיכות, השירות, החוויה, הרגש שעולה בכם כשאתם שם.

נאמנות למותג יכולה לפעמים להימשך כל החיים. אם אתם מספקים את מה שהמותג שלכם מבטיח, הלקוחות שלכם יזכרו אתכם, והם המשווקים הטובים ביותר שלכם. אם אי פעם הם יהיו זקוקים לשירותים או למוצרים שלכם, הם קודם כל יחשבו עליכם וגם ימליצו עליכם לחברים שלהם.

5. מיתוג הוא עקביות

מיתוג יוצר חוויות של עקביות. הקהל שלכם מזהה אתכם בכל פלטפורמה שבה אתם נמצאים, באתר האינטרנט שלכם, מתארחים בבלוג מקצועי, בניוזלטר החודשי שאתם שולחים, בפוסט בפייסבוק, בתמונה באינסטגרם, בוידאו וכו'. אתם תמיד מדברים באותה השפה, שומרים על הערכים שלכם, ועל נראות זהה.

ייתכן שתחשבו כי העקביות הזו משעממת, אך היא לא. עקביות משרה ביטחון. היא בונה אמון. היא גורמת לאנשים להבין שהם יכולים לסמוך עליכם, שאתם שם בשבילם, ותהיו בשבילם בכל פעם שיהיו זקוקים לכם. והתחושה הזו היא המון.

6. מיתוג עוזר למשוך את הלקוחות האידיאלים שלכם

כאמור, אנשים מתחברים עם מותגים בעלי אותם ערכים. אם המותג שלכם מייצג את העסק שלכם בצורה נכונה ונאמנה, יהיה לכם סיכוי גבוה יותר למשוך את הלקוחות הנכונים. לדוגמה, אם אתם משווקים מוצרי איכות לבית, ואתם רוצים לפנות לקהל עם הכנסה גבוהה, יהיה נכון שהלוגו, האתר, האריזות והשירות שלכם ישדרו איכות גבוהה, אלגנטיות ופרפקציוניזם. הפרטים הקטנים חשובים מאוד וזה מה שהלקוחות האידיאליים שלכם יזכרו.

7. מיתוג עוזר לשמור על הדרך ולצמוח נכון

מיתוג נכון, הנאמן לערכים ולאמונות שלכם, יהיה בסיס מצוין להתפתחות ולצמיחה של העסק. המיתוג עוזר לכם לקבוע את הטון בכל מה שאתם עושים. הוא יהיה שם בשבילכם בכל פעם שתתלבטו בשאלות קטנות כגדולות כמו איזה מוצר חדש לפתח, איך לענות ללקוח קשה, איפה לפתוח חנות חדשה, ואפילו באיזו תמונה להשתמש בפוסט השבועי שלכם.